يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 23
کد خبر: ۲۰۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
از توصیه‌های تغذیه ای برای روزه داران این است که اگر در ماه رمضان به دلیل گران بودن گوشت نمی‌توانید آن را مصرف کنید می توانید با خرید استخوان و پختن آن پروتئین و ویتامین لازم را به بدن خود برسانید.
کمتر از یک هفته تا شروع ماه مبارک رمضان باقی مانده است.در ماه مبارک رمضان تغذیه شما از اهمیت خاصی برخوردار است.ما در این مطلب توصیه های تغذیه ای برای روزه داران در ماه مبارک رمضان را با توجه به صحبت های پروفسور دکتر جانان کاراتای (متخصص داخلی و قلب و عروق ) برای شما جمع آوری کرده ایم .که با یکریگر به مطالعه آن ها می پردازیم :

بیشتر بخوانید:

دمنوش‌های مناسب برای روزه‌داری

۱-آب و نمک را با یکدیگر مصرف کنید.

براساس توصیه های پروفسور دکتر  جانان کاراتای به دلیل طولانی بودن روز در ماه مبارک رمضان و گرما هوا ،آب به تنهایی پاسخگو نیازهای بدن نیست و باید همراه با نمک مصرف شود.وی در ادامه افزود دلیل سردرد هنگام افطار کم آبی بدن می باشد که در این صورت بدن به نمک نیز احتیاج دارد.از این رو هنگام افطار در آب مصرفی خود مقدار کمی نمک بریزید.

۲-اگر توان خرید گوشت را ندارید ،استخوان بخرید !

یکی از توصیه های تغذیه ای برای روزه داران این است که اگر در ماه مبارک رمضان به دلیل گران بودن گوشت نمی توانید آن را مصرف کنید ،می توانید با خرید استخوان و پختن آن پروتئین و ویتامین لازم را به بدن خود برسانید.از این رو به روزه داران عزیز توصیه می کند که در وعده سحر آب استخوان را مصرف کنند

۳-فندق

دکتر کاراتای در ادامه افزود که روزه داران عزیز در ماه مبارک رمضان فندق مصرف کنند.زیرا فندق دارای ویتامین و مواد لازم برای بدن است و در مقایسه با دیگر آجیل ها مقوی تر است.

۴-و در آخر تا می توانید در ماه مبارک رمضان از خوردن نوشیدنی های گازدار ،مواد قندی و سرخ کردنی اجتناب کنید و مصرف میوه وسبزیجات را افزایش دهید. و از وعده سحری غافل نشوید.

نام:
ایمیل:
* نظر: