سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 17
کد خبر: ۲۱۰۸۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
سوک گزارش می دهد
گزارش های دریافتی خبرنگاران سوک در سراسر استان و به خصوص مرکز استان از وضعیت حقوق شهروندی، نشان می دهد که در برخی از ادارات و به خصوص اداراتی که جنس کار آنها خدماتی است چیزی به نام احترام به مردم وجود ندارد.
به گزارش سوک، در حالی که یکی از شعارهای پرطمطراقی که طی سالیان اخیر گوش فلک را پر کرده احترام به ارباب رجوع است مردم استان بوشهر چندان دلخوشی از اجرای این طرح ندارند.

گزارش های دریافتی خبرنگاران سوک در سراسر استان و به خصوص مرکز استان از وضعیت حقوق شهروندی نشان می دهد که در برخی از ادارات و به خصوص اداراتی که جنس کار آنها خدماتی است چیزی به نام احترام به مردم وجود ندارد.

در برخی از این ادارات ارباب رجوع گریزی به یک فرهنگ تبدیل شده و به محض این که فردی مستاصل و گرفتار در اداره ای افتابی می شود روزش را ابری کرده و ان چنان با امروز و فردا کردنش او را معلق می کنند که حتی جرات اعتراض به امید انجام کارش وجود ندارد.

در بخشی که متولی سربازگیری است و با جوانان سر و کار دارد این نوع بی احترامی بیشتر گزارش شده به گونه ای که در کنار مدیریت و پرسنل بسیار خدوم و مهربان این مجموعه وجود یک تا دو نفر که از کمترین میزان فرهنگ ارتباط موثر با مردم برخوردار نیستند و ارباب رجوع را برده خود فرض می کنند، سبب شده تا آبروی یک سیستم خوشنام را با برخوردهای نامناسب، دستخوش چالش کنند هر چند سیدی و بزرگ بودن نه با قلدری و توهین که با مردم داری معنا می شود.

البته اگر استانداری بوشهر و دستگاه عریض و طویلش در حوزه نظارت و بازرسی فکر می کند با چهار تا تابلو و بنر حق ارباب رجوع را تام و کمال پرداخت کرده سخت در اشتباه است چرا که اگر این گونه بود خیلی از ادارات موجود در مرکز و شهرستان های استان، نباید شاهد وجود شکات فراوان باشند.

پیشنهاد می شود که استانداری که می تواند سالانه در قالب جشنواره شهید رجایی دستگاه های دولتی را مورد محک جدی در شاخص های مختلف قرار دهد، با تفییر معیارهای طرح تکریم ارباب رجوع، زمینه حرمت گذاری به مردم را ایجاد کند، همان مردمی که در شعار ولی‌نعمت مسئولان و در عمل گاهی از طرف برخی از همین مسولان با آن سیستم مدیریتی چیز دیگری هستند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
مگه کسی جرات میکنه تو اداره ها از حق حرف بزنه اینقدر امروز فردا میکنن خود طرف خسته میشه
طیبب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
سلام. خدمتتون عرض کنم مردم هم حوصله کم دارن و با اینکه وقت مصرف میکنی و توضیحات کامل میدی باز هم با تندی و پرخاشگری جوابتو میدن. مشکل جای دیگست حاجی. اصل مشکل چیه؟ اینه که ملت هیچگونه خوشبینی و اعتمادی به هیچ اداره ای ندارن. این اصل مشکله خلاص
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
من هم کارمندم اداره مسکن
واقعا بعضی از همکارهای ما حتی احترام همکار هم نمیزارن خیلی از دماغ فیل افتاده هستند بخصوص وقتی ارباب رجوع زن باشه نمیدونم از خجالت بارها از اتاق بیرون رفتم . میدونن چرا این رفتارهها را دارن آخه خیلیها حقوق را به میزان کارشان میگیرند نه عملکرد کاری و رضایت مردم . این باعث شده از اتاق کارش بره بیرون بدون اینکه به همکارش بگه مرخصی ساعتی بگیره بزن از داره بیرون . ارباب رجوع بدبخت ساعتها باید منتظر آقای ......یا اقای ......تا ساعت 12 بشه . اگه برن بازرسی اداره شاکی بشه پروندش گم میشه 9
نام:
ایمیل:
* نظر: