سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 17
کد خبر: ۲۱۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
افزایش ۴۵ درصدی قیمت لوازم‌التحریر
اینکه همیشه در آستانه مهرماه تقاضا برای خرید لوازم التحریر افزایش می‌یابد و مردم درصدد تدارک آغاز مدرسه ای خاطره انگیز برای فرزندان هستند، بر کسی پوشیده نیست، اما در دو هفته اخیر بروز برخی آشفتگی ها و التهابات در بازار و نوسان قیمت، نشان می دهد که روزهایی پر تنش و پر اضطرابی برای مردم استان به وقوع خواهد پیوست.
به گزارش سوک، امسال نیز همچون سال‌های گذشته در حالی که مسئولان ستاد تنظیم بازار و تعزیرات از مبارزه با گران فروشی و احتکار و هر گونه تخلف دیگری خبر می‌دهند، اما بسیاری از فروشندگان با اشاره به نوسانات قیمت دلار و بروز مشکلات تجاری و تحریم قیمت بسیاری از اجناس خود را در مراکز نوشت افزار معروف شهر بوشهر افزایش داده اند.

در واقع موضوع افزایش قیمت ها و کاهش نیاز به لوازم التحریر در حالی که هنوز به فصل مهر و آغاز مدارس زمان زیادی مانده جای تعجب است تا باور کنیم که بر حلاف علم اقتصاد این عرصه و تقاضا نیست که بر کاهش یا افزایش قیمت ه تاثیرگذار است بلکه مولفه های دیگری نیز تعیین کننده قیمت ها می باشد.

اینکه همیشه در آستانه مهرماه تقاضا برای خرید لوازم التحریر افزایش می‌یابد و مردم درصدد تدارک آغاز مدرسه ای خاطره انگیز برای فرزندان هستند، بر کسی پوشیده نیست، اما در دو هفته اخیر بروز برخی آشفتگی ها و التهابات در بازار و نوسان قیمت، نشان می دهد که روزهایی پر تنش و پر اضطرابی برای مردم استان به وقوع خواهد پیوست.

با این تفاسیر حال تکلیف یک بوم و دو هوا بودن افزایش قیمت ها و سیاست های تنظیم بازار چیست؟ چرا با همه این تدابیر و اتخاذ سیاست های گوناگون باز هم این مصرف کننده است که بار گرانی ها را به دوش می‌کشد و از این سیاست ها ناراضی است؟ با توجه به وجود کالاهای مورد نیاز مردم به میزان کافی و نبود تقاضاهایی خاص، چرا قیمت ها همچنان بالاست؟

آنچه مسلم است اینکه اگر با همین شرایط و در فصل کم مشتری این گونه قیمت ها در عرصه نوشت افزار و لوازم التحریر صعودی است پس باید با افزایش تقاضاها در اواخر شهریور و ایتدای مهرماه، یک سونامی از افزایش قیمت ها نظاره گر باشیم.

پیشنهاد می شود تا دیر نشده مسئولان استان بوشهر به گونه ای عمل کنند که سوء استفاده کنندگان و دلالان نتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند، چراکه در آشفته بازار، باز هم این مصرف کننده خواهد بود که باید بار گرانی ها و افزایش قیمت ها را به دوش بکشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: