سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 23
کد خبر: ۲۱۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
یادداشت وارده
این تعامل و هم افزایی رسانه های کشور و اتخاذ رویکرد پیگیری مطالبات به حق مردمی برای حل مشکلات اقتصادی در محیطی توام با ارامش و منطقی به جای احساسات که اوج آن را در این روزها شاهد بودیم توانست نقشه انتزاعی جدید دشمن را خنثی کنند ، اگرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و پیروزی کامل و نهایی فاصله داریم.
سوک: رسانه های معاند از جمله BBC و VOA و عناوین خبری خود را به مهندسی تجمعات و اعتراضات انبوه در ایران اختصاص داده اند و بی رحمانه با شایعه پراکنی و دروغ پردازی مبادرت به وظیفه ذاتی خود که همان " طرح مشترک تابستان داغ امریکا و منافقین برای ایران " به کمک بیش از ۳۰۰ شبکه فارسی زبان دیگر کردند و از این طریق شعله های جنگ نرم تمام عیار خود را در آسمان مجازی ایران به حد بینهایت افزایش دادند .

در همین راستا اشاره نمایم که فقط سه شبکه رویترز ، فرانس پرس و اسوشیتد پرس روزانه ۲ میلیون کلمه خبرپراکنی در خصوص تغییر نگرش و اعتقادات و سبک زندگی مردم ایران از ۲۰ سال گذشته تا کنون داشته اند .

بر خلاف گذشته که معمولا شاهد رویکرد اغلب واکنشی و منفعلانه در مقابل این تحرکات و هجمه رسانه ای دشمن بودیم ، اما در این مقطع ما شاهد اوج تعامل و همگرایی شبکه فضای مجازی و رسانه های انقلابی داخل کشور در کنار رسانه ملی با هدف شفاف سازی و بر ملاء کردن نقش رسانه های معاند در ایجاد جنگ نرم بودیم ، بطوری که خروجی این تعاملات توانست طرحهای براندازی معاندین و منافقینی که دستشان به ۱۷ هزار شهید ترور آغشته بود را نقش برآب کرده و صحنه نبرد و مدیریت افکار عمومی را خود بدست گیرند و عملا هژمونی خود را در درگیری و جنگ نرم به اثبات برسانند .

خط فکری این روزهای دشمن چون گذشته استفاده از فضای اقتصادی حاکم کشور ، مشکلات ناشی از تحریم های یکجانبه امریکا و اوضاع نابسامان بازار ارز و سکه بود تا از این طریق زمینه ایجاد تجمعات خیابانی و به دنبال ان ایجاد انقلاب های رنگی و مخملی را فراهم نمایند ، به ویژه اینکه قدرت‌های متخاصم منطقه - با محوریت عربستان سعودی ، اسرائیل و دولت ترامپ - این بار تمام منابع مالی و لجستیکی خود را برای اطمینان حاصل کردن از فروپاشی شیرازه ایران به کار گرفته بودند .

در چنین شرایطی ، افکار عمومی باید پذیرای این حقیقت باشد که در این منطقه و در بستر ژئوپولیتیک کنونی، جامعهٔ مدنی ایران فرصتِ هیجان‌زدگی و مبادرت به رفتارهای احساسی را ندارد ، فلذا با توجه به همین مسائل ، رسانه ها ی انقلابی با جهت دهی درست افکار عمومی، زمینه هوشیاری و بصیرت مردم را در مقابل تبلیغات گروه های بی هویت و سطحی مانند ری استارت ها، امد نیوزها و من و تو و امثالهم که به دنبال راه اندازی تجمعات خیابانی و به دنبال ان نافرمانی های مدنی هستند بیش از گذشته فراهم کردند .

این تعامل و هم افزایی رسانه های کشور و اتخاذ رویکرد پیگیری مطالبات به حق مردمی برای حل مشکلات اقتصادی در محیطی توام با ارامش و منطقی به جای احساسات که اوج آن را در این روزها شاهد بودیم توانست نقشه انتزاعی جدید دشمن را خنثی کنند ، اگرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و پیروزی کامل و نهایی فاصله داریم.

یادداشت: دکتر ایرج مزارعی، کارشناس امور رسانه
نام:
ایمیل:
* نظر: