جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 23
کد خبر: ۲۲۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
سوک از کارآفرینی موفق می گوید
در حالی که به دلیل مشکلات وسیع حوزه تولید و دیربازده بودن برگشت سرمایه، رغبت چندانی به سرمایه گذاری در این بخش وجود ندارد و بخش عمده ای از سرمایه ها سر از بازارهای غیرمولد و مبتی بر دلالی در می آید یک جوان بوشهری آستین ها را بالا زده تا کارخانه های که بیش از دو دهه در رکود کامل بکار می برد را زنده کند.
به گزارش سوک، در حالی که به دلیل مشکلات وسیع حوزه تولید و دیربازده بودن برگشت سرمایه، رغبت چندانی به سرمایه گذاری در این بخش وجود ندارد و بخش عمده ای از سرمایه ها سر از بازارهای غیرمولد و مبتی بر دلالی در می آید یک جوان بوشهری آستین ها را بالا زده تا کارخانه های که بیش از دو دهه در رکود کامل بکار می برد را زنده کند.

سید حسن موسوی که در سومین دهه زندگیش قرار دارد با استفاده از تیمی جوان و مجرب از دی ماه گذشته کارخانه ای را در عرصه تولید انواع تن ها فعال کرده که اکنون و پس از گذشت 7 ماه، عملکرد قابل دفاعی در عرصه اقتصادی را بر جای گذاشته است.


وی روز گذشته میزبان خبرنگاران در محل کارخانه اش بود تا بتواند ضمن بیان یک سری تلاش ها برای احیاء کارخانه ای فراموش شده، نگاه توسعه محورش برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی را بدون استفاده از حتی یک ریال تسهیلات بانکی به افکات عمومی منتقل کند.

سید حسن موسوی مدیرعامل شرکت یال زرد


*  پس از این که سهامداران غیربومی یک کارخانه در بوشهر در اوائل دهه 70 ، به دلایلی امکان تولید برای آنها فراهم نشد، با انگیزه ای مضاعف تصمیم گرفتم تا با تغییر کاربری این کارخانه کسب و کاری نوین را راه اندازی کنم.


*این شرکت در راستای اجرایی کردن شعار سال رهبری در سال 97 که حمایت از کالای ایرانی نام گرفته بود، اقدام به آغاز فعالیت خود با افق توسعه در سه فاز کرد. تحقق شعار سال نامگذاری شده توسط رهبر معظم انقلاب در قالب یک طرح اقتصاد مقاومتی برای تولید کنسروهای ماهی و قلیه بوشهری را در سال گذشته در دستور کار قرار دادیم.

* در فاز نخست روزانه ۲۰ هزار قوطی کنسرو شامل کنسرو ماهی در ۶ طعم روغن گیاهی، شوید، روغن زیتون، دودی، فلفلی و مناسب رژیم روغن (در محلول آب نمک) ، کنسرو قلیه ماهی و قلیه میگو  تولید و از طریق سه نمایندگی در استان‌های کرمان، هرمزگان و اصفهان محصولاتش را به بازار ارائه و به زودی چهارمین نمایندگی نیز در استان فارس راه اندازی خواهد.

 

* محصولات این شرکت با برند " اورگانا" در سطح داخل کشور در حال توزیع است و با توجه به ظرفیت تولید 100 هزار قوطی روزانه ، به دنبال بازاریابی با نگاه خاص به صادرات هستیم که گام های خوبی نیز برای شناخت و معرفی این محصول در خارج از کشور و به خصوص کشور عراق و حوزه خلیج فارس انجام داده ایم.

* تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی از بانک های عامل دریافت نکرده ایم و برای راه انداز این کارخانه 150 میلیارد ریال طی شش ماه گذشته هزینه کرده ایم. با خرید تجهیزات و ماشین الات تا یک ماه آینده و در فاز دوم توسعه شرکت کنسروهای غیرگوشی شامل ذرت، قارچ، لوبیا و بادمجان تولید و به بازارهای داخلی روانه خواهد شد که م یتواند زمینه ایجاد اشتغال برای 100 نفر ایجاد کند.

*تولید قلیه بوشهری با طعم‌های ماهی و میگو با استقبال خوبی در سطح کشور مواجه شده و از آنجا که تنها تولید کننده تن قلیه میگو در کشور هستیم می تواند در معرفی این غذای اصیل بوشهری تاثیر گذار باشد.


*از آنجا که ناحیه صنعتی چغادک در 20 کیلیومتری شهر بوشهر فاقد تصفیه خانه مرکزی است اقدام به احداث تصفیه خانه در کارخانه کرده ایم که قادر است روزانه 40 مترمکعب آب تسویه و برای مصرف در حوزه آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.در فازهای بعدی  تولید 100 متر مکعب آب غیرشرب حاصل از تسویه پسماندهای کارخانه نیز پیش بینی شده است.

* کارکرد شرکت یال زرد در حوزه حفظ محیط زیست و عمل به مسئولیت اجتماعی باعث شده که همه مقدمات دریافت گواهی طبیعت سبز انجام و به زودی این نشان دریافت خواهد کرد.

* مهمترین چالش شرکت افزایش قیمت آبزیان و مواد اولیه از جمله قوطی های کنسرو است که سبب شده حجم سرمایه در گردش شرکت را معطوف خود کند.

* برای افزایش طرح های توسعه  ای تولیدات نیازمند سرمایه در گردش هستیم که از سیستم بانکی استان درخواست توجه به تولیدکنندگان داریم.






















































عکس : مهرداد جشنی پور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد